Monday, May 9, 2011

Taib mesti pergi cepat !!!


Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin memperkatakan perkara yang benar apabila beliau menulis Tweet ke-14906 bahawa pilihanraya negeri yang lepas adalah kekalahan yang paling teruk dalam sejarah Sarawak.

Memang sudah jelas bahawa Ketua Menteri Sarawak adalah punca kepada prestasi terburuk pilihanraya BN Sarawak dalam pilihanraya yang lepas.

Untuk menyelamatkan kerusi-kerusi parliamen di Sarawak, BN tidak mempunyai pilihan lain selain dari mendesak Pehin Sri Abdul Taib Mahmud untuk berundur dengan segera.

BN, yang mana UMNO adalah parti tulang belakang, lebih penting dari mana-mana individu di Sarawak, termasuk Taib.



Untuk menyegerakan pengunduran Taib, semua rakyat Sarawak mesti berdiri teguh dibelakang suara-suara yang mendesak supaya Taib mesti berundur!

Hidup UMNO! Hidup UMNO! Hidup UMNO!

8 comments:

  1. aaaaaaSiapa dia Khairy Jamaluddin ni? menteri ke? hoi boot licker UMNO! jangan salahkan taib mahmud la! ingat sikit, UMNO di semenanjung mcm mana prestasi dia? jgn lupa jasa komponen BN sarawak la. Komponen BN Sarawak yg diketuai PBB la yg menyelamatkan majoriti korang dalam parlimen malaysia! tengok la apa jadi PRU lepas! Kedah, Perak, Selangor, Kelantan, Penang tu jatuh ke tangan pembangkang! siapa ketua BN di Semenanjung kalau bukan UMNO! tengok la rekod kemenangan PBB di Sarawak! korang pembawa UMNO ni tak abis2 nak pecah belahkan rakyat Sarawak!! GILA KUASA!! LUPA DARATAN!!

    ReplyDelete
  2. Ape KJ cakap Sarawak Tak le terok masa Bapak Mentua jadi PM b\dalam PRU12. sapatutnya KJ letak jawatan dahulu.....

    ReplyDelete
  3. editor umnosarawak ni mmg anak anjing! celaka dan gila kuasa! tak berani nak approve comment aku sebelum ni! cannot handle the truth! UMNO led BN Government of Malaysia was saved by Taib Mahmud and other BN component parties in Sarawak! Sarawakians save you UMNO asses in the peninsular in previous general election. thanks also to UMNO Sabah coz saving your majority in the parliament!! damn you umno sarawak! hentikan usaha anda untuk memecahbelahkan kaum bumiputera di sarawak!

    ReplyDelete
  4. Parti Pesaka Bumiputera Bersatua adalah parti yang terkuat di Negeri Sarawak dibawah kepimpingan YAB Pehin Sri Taib Mahmud. Hingga sekarang pun masih KUAT dan terbukti dalam pilihanraya DUN Sarawak ke 10 pada 16 April 2011, dimana PBB menang 100% 35 kerusi yang dipertandingkan.

    Walaupn banyak muka lama yang digugurkan dari PBB dan digantikan dengan muka baru dalam pilihanraya yang lepas, nyata sekali tidak berlaku perpecahan dalam PBB kerana ahli PBB akur dengan keputusan Presiden Parti PBB.

    Pembangkang mahu Pehin Sri berundur secepat mungkin kerana mereka tahu pengaruh Pehin Sri amat kuat dikelangan Bumiputera.

    Kami amat kesal kenyatan yang dikeluarkan oleh Ketua Pemuda Umno hendak mencari populariti seolah2 menyukong isu yang dipermainkan oleh Pembangkang.

    Ketua Pemuda UMNO perlu belajar sejarah PBB sebelum mengajar PBB menukar kepimpinan PBB. Pilihanraya DUN Sarawak 2011 bukan lah kekalah terok seperti yang digembar gemborkan oleh Pembangkang.

    Pada pilihanraya DUN Sarawak 1987, BN Sarawak dibawah kepimpinan YAB Pehin Sri Taib telah di uji dan hanya mendapat” simple majority” untuk mengekalkan Kerajaan BN Sarawak. Atas kebijaksanaan kepimpinan YAB Pehin Sri Taib Mahmud,PBB khasnya BN amnya menjadi Kuat dan bertambah kuat hingga sekaran.

    UMNO perlu terlebih dahulu merampas semula semua Negeri-negeri yang telah jatuk ketangan pembangkang yang dahulunya dibawah kerajaan kepimpinan UMNO. Negeri-negeri yang jatuh ke tangan Pembangkan disebabkan kelemahan kepimpinan UMNO. Saudara KJ jangan na menjadi jaguh, kuman diseberang Laut Cina Selatan kamu namak, GAJAH berkeliranan dihadapan mata kamu tak nampak.

    ReplyDelete
  5. HIDUP UMNO SARAWAK !!!! Turunkan Taib Rakyat Sejahtera !! Kalau PBB stabil, sik perlu takut dengan bayang-bayang UMNO.

    ReplyDelete
  6. Turunkan Taib dan gantung potret nya bersama-sama potret bekas-bekas CM Sarawak di dinding Muzeum Sarawak. Halatujunya lebih kepada memperkayakan keluarga sahaja manakala rakyat menderita. HIDUP UMNO SARAWAK !!! BERANI KERANA BENAR !!

    ReplyDelete
  7. palak utak penipu besar pendi jeman

    ReplyDelete
  8. fuck umno sarawak tok!! sapa khairy ya? babi negara! khairy patut mintak maaf! iboh lupak kerajaan BN pimpinan UMNO hampir musnah kalau sda PBB di Sarawak!! x brani mok approve comment aku umnosarawak cilakak tok!

    ReplyDelete