Saturday, March 3, 2012

Piala Ketua Pemuda PBB Bermula



Saturday, 18 February 2012

 
 
Dua belas pasukan bertanding untuk merebut Piala Pergerakan Pemuda PPB, YB Fadillah Yusof yang bermula pada hari ini berlangsung di Padang Majlis Bandaraya Miri.
 
Pertandingan dua hari itu dianjurkan oleh Pemuda PBB Lambir ,Zon 9.
 
Majlis penutupan akan diadakan esok dan akan dirasmikan oleh YB Datuk Fadilah Yusof.
 
Antara pasukan yang mengambil bahagian ialah PBB Exco Negeri, Lambir A, Lambir B, Bekenu A,  Bekenu B, Limbang, Lawas, Telang Usan, Marudi, Senadin, Piasau dan Pujut.
 
Sementara itu, pembukaan pertandingan pagi ini telah dilakukan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri Lambir, Ripin Lamat.
 
Ripin berkata, program itu adalah acara tahunan yang boleh menggalakkan hubungan muhibah di kalangan peserta yang terlibat.
 
Oleh itu, beliau menasihatkan belia di negeri ini supaya melibatkan diri secara aktif dalam aktiviti yang bermanfaat.

3 comments:

  1. Ya sememangnya Ripin Lamat amat rapat dengan Fadilah Yusuf. Mereka bersengkongkol dengan Mostapa Han untuk menukar laporan-laporan JASA dan special branch mengatakan bahawa mantan YB Lambir Datuk Aidan Wing adalah calon lemah. Tetapi selepas pilihanraya terbukti bahawa mereka telah memfitnah Datuk Aidan wing. Majoriti ripin lamat hanya 1,400 manakala YB Datuk Aidan Wing majoriti 3,000 pada 2006.

    ReplyDelete
  2. Tapi satu pencapaian yang baik bro...orang baru dapat majoriti 1400....aidan penggal ke 3...mybe ripin penggal 2 kelak dapat 5000 majoriti...politik bro...macam tu lah....aidan naik dulupun guna taktik yang lebih teruk dari ini...kan...kan...

    ReplyDelete
  3. Anang maioh jako kita orang kedayan. Berapa aja penyampau kita di sarawak tu?ko taib bn adil semua suku kaum bisi pengari nya kabuah kita kedayan diberi peluang. Enti kita bn ka nukar nadai salah tang lapa enda nukar enggau dayak kristian laban aidan wing tu kira dayak kristian. nama nukar enggau kedayan muslim. kami ukai enggai ka orang ugama islam tang pengawa kita bn taib tu endang bisi udang sebalik batu magang. enti melayu atau bangsa lain ka muslim ka bediri giga endor kita maioh majoriti. enda patut kita enda nemu di sarawak semina 20 peratus pengundi melayu sedang semak 60 peratus pengundi dayak. nama kabuah yb yb maioh islam. adil nya?

    ReplyDelete