Tuesday, January 31, 2012

Ahmad Maslan tidak tahu perancangan mendalam

Sememangnya bukan Affandi Jeman yang telah diberi 'mandat' dan projek-projek oleh kempimpinan tertinggi UMNO untuk menutup PBB dan mengganti dengan UMNO.  Pemimpin yang lebih 'senior' dari Affandi Jeman dan businessman berjaya adalah 'instrument' untuk penutupan PBB dan penggantian dengan UMNO di Sarawak.  Businessman berjaya telah mengambil berbillion-billion projek persekutuan di Sarawak semata-mata untuk tujuan ini.
Adiknya juga sekarang sudah menguasai pemuda bn sarawak dan minda belia sarawak.  PBB semakin tidak relevan dan rancangan abang adik inilah yang terbaik untuk Sarawak.

Hasrat bawa masuk UMNO ke Sarawak tidak direstui BN

Posted on January 28, 2012, Saturday
KUCHING: Usaha Jawatankuasa Penaja UMNO Negeri Sarawak (JPUNS) yang ingin membawa masuk UMNO ke negeri ini tidak direstui oleh pemimpin parti yang menjadi tulang belakang Barisan Nasional (BN) itu.
Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan berkata, JPUNS digerakkan oleh individu yang mempunyai kepentingan peribadi dan ia tidak wajar dikaitkan dengan pemimpin UMNO.
Katanya, Presiden UMNO Datuk Seri Najib Tun Razak dan pemimpin UMNO yang lain beberapa kali menegaskan parti tersebut tidak akan mengembangkan sayap ke Sarawak.
“(Pemimpin) UMNO tidak mempunyai sebarang kaitan dengan jawatankuasa itu (JPUNS). Ia merupakan agenda peribadi pihak tertentu,” katanya ketika dihubungi semalam bagi mengulas kewujudan JPUNS di Sarawak sejak sekian lama.
Meskipun tidak mempunyai kaitan dengan jawatankuasa tersebut, bagaimanapun katanya, kepimpinan UMNO tidak berkuasa untuk mengarahkan JPUNS menghentikan aktiviti mereka termasuk ‘merekrut ahli.’
Menurutnya, kepimpinan UMNO juga tidak berhak untuk campur tangan dalam apa jua urusan berkaitan JPUNS yang kini diterajui pengerusinya, Affendi Jeman.
Beliau yang enggan mengulas lanjut mengenai isu tersebut, berkata:
“Apa yang penting ketika ini ialah semua jentera BN termasuk di Sarawak perlu berada pada ‘Gear 5’, tahap di mana kita telah bersedia sepenuhnya untuk menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.”
Beliau berkata, persiapan yang rapi menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) lebih mustahak berbanding memikirkan JPUNS.
“Ini lebih penting berbanding memikirkan hal jawatankuasa itu yang amat jelas dan telah ditegaskan tiada kaitan dengan UMNO Pusat dan BN amnya,” katanya.
JPUNS yang bukan satu isu baharu mendakwa mempunyai keahlian seramai 70,000 orang di seluruh negeri.
Affendi sebelum ini sering mendakwa rakyat Sarawak memberi sokongan padu terhadap kemasukan UMNO ke negeri ini.
Pemimpin UMNO sebelum ini menegaskan tidak ada keperluan bagi parti tersebut melebarkan sayap ke Sarawak memandangkan Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) memiliki sokongan padu dalam kalangan penduduk di negeri ini.

28 comments:

  1. Ketuanan Melayu di Sarawak!February 27, 2012 at 7:56 PM

    Kami menyokong perancangan dan perbuatan Yang Berbahagia Dato Bustari Yusuf dan adiknya Yang Berhormat Datuk Fadilah Yusuf untuk menutup PBB dan membuka pintu untuk UMNO masuk/menguasai Sarawak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KMS ... adakah anda fikir UMNO dapat bertapak di Sarawak .... untuk controll Melayu, India dan Cina di Semenanjung pun terberak-berak dan terpaksa berbelanja puluhan billion inikan pula nak control Sarawak yang mempunyai lebih dari 10 suku kaum.Jangan nak berangan dan kalau saya boleh tanya ...benarkah Dato Bustari dan Datuk Fadillah Yusuf merancang menutup PBB dan menggantikan dengan UMNO ... ??

      Delete
  2. Get your own state in peninsular on your side and win them, bfore you decide to intervene and make matter worst for sarawak!

    ReplyDelete
  3. say no to umno!!we SARAWAKIAN dont need umno here!!go away!!

    ReplyDelete
  4. Siapa pejuang melayu di sarawak? Orang yang ingin Umno masuk sarawak tidak tahu sejarah sarawak. Jangan terikut-ikut politik semenanjung malaysia. Tidak payah nak jadi tuan. Orang yang sepatutnya jadi tuan pun merelakan perkongsian kuasa dalam PBB.
    kepada PBB ketepikan Golongan yang merosakan PBB. Biar hidup atau mati Sarawak adalah dikuasai parti politik dari sarawak.Biar Melanau, iban, orang ulu atau melayu, tapi biarlah parti politik sarawak. Jangan sampai disumpah anak,cucu, cicit dikemudian hari.

    ReplyDelete
  5. cehhh ketuanan melayu sarawak konon..balum jadi YB dah racist, kalau jadi YB gerinti tolong orang melayu saja cehhh

    ReplyDelete
  6. Tanya rakyat sabah kedak ne umno di sabah, rata2 ramai yg menyesal,jgn keluar mulut buaya masuk mulut nago.....kenek tok org malaya masuk sabah dan polah bisnes srnang ajak.....

    ReplyDelete
  7. Admin swak ke?...please la, UMNO tak mungkin dpt mentadbir swak, swak negeri yg berbilang kaum, UMNO adalah parti mcm satu bangsa sahaja,more to racist i see,kalo di lihat melayu mcm minoriti sahaja di swak, sorry to say ok...saya lebih suka SARAWAK di tadbirkan oleh anak swak sendiri...siapa melaya mahu masuk campur n apa hak dia org???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarangpun UMNO dah tadbir Sarawak. Jgn nak kelentong! PBB cuma proxynya saja. Tanya menteri2 federal dari Sarawak.Ahli politikus dari PBB jangan asyik kondem UMNO. Yang buat UMNO belum masuk sebab Pehin masih hidup! Tengok kalau dia dah tak ada ahli2 politik PBB yg sekrang lantang kondem akan berpusu2 memuji UMNO kelangit!

      Delete
  8. weii ketuanan melayu sik relevan di sarawak. sitok semua kaum ada, jgn ngembak parti rasis pegi sarawak. !!!!

    ReplyDelete
  9. never ever let umno get their feet step into our land, and mastering us,,,they no nothing about us, they only want to cheat us deadly,,,please protect our beloved Sarawak...i love Sarawak more than i love malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benar ,betul & tepat sekali...

      Delete
  10. Theres pro n con. Just wait n see. Not to say no & not to say yes.

    ReplyDelete
  11. AKU AKAN BUNUH SESIAPA YANG NAK BAWA UMNO MASUK SARAWAK! UMNO ADA CIBAI, PUKIMAK, ISAP PELIR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan takbur gilak. Mun UMNO masuk kelak aku nak tengok ko kelar pelir ko depan orang rame ,berani?

      Delete
  12. TAIK PALAT Ahmad Maslan

    ReplyDelete
  13. GEMPAR!!BANDAR MIRI DI SABOTAJ!!
    Bandar Miri gempar beberapa hari yang lalu apabila rakyat berpusu-pusu, berduyun-duyun, berebut-rebut membeli air mineral di kedai-kedai, malahan di stesyen-stesyen minyak penuh sesak apabila air paip tercemar oleh tumpahan minyak dari sebuah loji premix orang kenamaan dan terkenal! Semasa kejadian ada yang menghantar sms kononnya saluran paip akan ditutup selama 2 atau 3 hari. Sumber sms pun entah dari mana?. Maka alangkah paniknya penduduk Miri sehingga tak ubah seperti melarikan diri dari tsunami.Kesian rakyat biasa yang tak mampu berebut-rebut apatah lagi yang sememangnya tak mampu.

    Berikutan itu cerita di muka-muka akhbar pun turut sibuk menceritakan tentang keadaan APA yang terjadi?. Hairan dan ajaib, Kadang-kadang jika berlaku hal peribadi pun ROYAL INQUIRY akan ditubuhkan tapi ini melibatkan puluhan ribu rakyat cuma agensi-agensi dibawah orang terkenal atau YB, YB dibawah orang terkenal berkenaan yang nampak menyibuk? Apa yang rakyat mau tengok ialah bukan hanya APA yang terjadi TETAPI Bagaimana, kenapa, Siapa dan apakah Tindakan sepatutnya??. Perkara sudah terjadi, rakyat sudah dibebankan! Sekarang siapa dan bagaimana pesalah harus bertanggungjawab?. Yang membuat angkara Cahaya Mata Sarawak Premix!. Setakat nak bayar ganti rugi memang NO problem sebab itu pun pakai duit rakyat. Sekarang nak suruh LAKU kononnya untuk bayar. Laku kah Salah? Yang paling adil...CMSP tutup! CMSP mesti bayar Laku dan Laku bagi 4 bulan air percuma kepada setiap isi rumah (kerana rakyat tertipu membeli air mineral tidak kurang jumlah 4 bulan bil air). Yang ketiga denda semua pembekal air yang mengambil kesempatan kerana meninggikan harga sebab mungkin ada perbuatan khianat, sabotaj diantara CMSP (si chan) dengan pihak pembekal air!!( si fook, si hong)Menurut sumber ada pembekal air mengaut keuntungan sehingga 40 ribu ringgit untuk drama tersebut. Cara nak kenakan siasatan dan denda...panggil orang dari semenanjung kot?? sbab mungkin orang swak dah kena suap oleh org terkenal so terpaksa dari sinun..so ney kita mau?

    ReplyDelete
  14. Sebenarnya serawak sudah dijajah sacara tidak langsung. Kalau kita lihat peluang pekerjaan yang sepatutnya untuk rakyat sarawak telah diisi oleh orang Malaya. Mana tempat untuk orang sarawak sendiri. akan merempatkah anak sarawak ditanah air sendiri?
    Sepatutnya jangan amalkan sistem kuota. BN sarawak harus melihat perkara ini dan cari penyelesaian. Orang Malaya tidak sepandai mana. Lihat MAS, bila orang sarawak pegang, naik. Tapi bila melayu Malaya pegang jatuh. Tak sebijak mana orang Malaya.
    Tapi kalau UMNO masuk sarawak segala peluang,ekonomi, politik orang Malaya monopoli.
    Jangan percaya UMNO untuk bumiputera. UMNO hanya untuk melayu Malaya. Melayu Sarawak jangan terpedaya.
    Kepada kerajaan Sarawak berhati-hatilah dengan UMNO.
    kalau kita lihat perpecahan di Malaya sudah lama terjadi. Bila tanah malaya yang sekangkang kera itu dibahagikan kepada beberapa buah negeri. Kalau bukan kerana perpecahan, takkan dibahagikan tanah yang sekecil itu kepada negeri yang kecil-kecil.
    Kepada semua rakyat sarawak buka mata dan minda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. takkan ku biarkan negeri ini dari dijajah lagi...kita tengok apa yg berlaku di sabah....

      Delete
  15. if umno open up their branch in sarawak, we'll burn it down to ground !

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya pendi jeman mukak nya..pa hal sikda pun apa2 tindakan..jg cakap ajak;-)

      Delete
  16. kitak pengecut dan tolol sik lama agik kita jumpa
    you ajak syok diri empun molah komen,bukan kamek sik tau you...sik boh nak bunuh oran makan minum you pun orang merik...macam nie ...sedar diket ...kemek tau you siapa...sik boh nak unggut orang pok...dunia tuk kecik ajak...see you very soon.

    ReplyDelete
  17. NO UMNO FOR SARAWAK PLEASE!.. WE ARE ALRIGHT ON OUR OWN TWO FEET SINCE THEN AND NOW. WE ALL MOVING FORWARD COMFORTABLY AND PEACEFULLY. WE DON'T NEED AN OUTSIDER WHO'S NOT SARAWAKIAN TO RULES OUR LAND AND OUR LIFES. Don't you agree Sarawakian. Yes, we are Malaysian we repect that but we are still Sarawakian as far our land and our way of lifes. We are one multi-races and we are as one. But if anyone come in between us.. that's a BIG NO !!!!.. in Sarawak.

    ReplyDelete
  18. Hear! Hear! Sarawakian.!!! The world is now eyeing one us and the land to be investment. Stick to your rights and belonging and not to give them away that easy.. We should learned from what happened to Sabah. What have they got now. Zerro!!!...and they have no voice! Life is alright just as we are and we just don't need another to controls our lifes. Hear me Loud and Clear.

    ReplyDelete
  19. remember the agreement made when Sarawak, Sabah and Singapore joined to form a new country called Malaysia with Malaya in the 60's...

    ReplyDelete
  20. What you said it true bro,,,, only sarawakian can ran this country,,,,you all can see what happen in Sabah

    ReplyDelete