Tuesday, September 28, 2010

Anwar pondan tak de teloq ke????

Kalau buat ucapan kat depan orang ramai, bukan main lagi. tapi bila disuruh bertanding, kecut teloq? Ataupun dia memang tak de teloq? 

Kalu betul popular dalam parti pondan, bertanding ler!!! Takkan takut kot:)... Nie mesti takut tak dapat undi 100% dari ahli parti pondan.

Ataupun tak nak sibuk dengan keje-keje parti ... dapatlah jengok-jengok pondan untuk dapatkan servis...

Nasib baik Umno buangkan dia dulu!!!

Detik Daily

KUALA LUMPUR, 14 Sept — Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan beliau tidak akan menerima sebarang pencalonan agar bertanding pada pemilihan kali ini ketika ada pihak memintanya menerajui PKR atas kapasiti sebagai presiden. 

Setakat pagi ini, Majlis Pemuafakatan Kepemimpinan Selangor dan PKR Kedah mahu beliau bertanding kerusi presiden.“Saya juga tidak akan menerima sebarang pencalonan untuk sebarang jawatan dalam parti,” kata beliau dalam tulisan terbaru blognya.

Dengan itu isterinya Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dijangka sudah pasti akan kekal sebagai presiden tanpa cabaran.

Kata beliau PKR  memperkenalkan sistem pemilihan yang demokratik, memberi ruang kepada setiap anggota menentukan calon pilihan mereka.

“Maka di atas pundak setiap anggota dibebankan tanggungjawab untuk memastikan idealisme perjuangan dan tuntutan reformasi terus dipertahankan dengan penuh rasa tanggungjawab.

“Prinsip tersebutlah yang kelak menjadi asas pertimbangan, dan bukannya tuntutan luaran atau sogokan,” kata beliau sambil menambah kaedah etika pemilihan wajib dipatuhi semua.

Anwar yang juga Penasihat PKR berkata rakan-rakan dan pemimpin di peringkat akar umbi juga melahirkan keprihatinan dan melontarkan beberapa cadangan tambahan buat pertimbangan pimpinan.

“Maka sesuai ditegaskan bahawa adalah hak anggota memilih berdasarkan prinsip perjuangan parti.

“Saya menginginkan persaingan yg sihat; dengan semua calon yang dikemuka mematuhi etika pemilihan sepenuhnya dan tidak mendakwa mendapat restu saya,” katanya.

Pagi tadi, Senator Dr Syed Husin Ali mengumumkan pendirian tidak akan mempertahankan jawatan timbalan presiden yang disandang sejak tujuh tahun lalu.

No comments:

Post a Comment