Sunday, May 15, 2011

Fadilah yang berani




YB Datuk Fadilah Yusof telah mengambil keputusan yang berani dengan tidak menegur Ketua Pemuda UMNO YB Khairy Jamaludin apabila beliau menyerang taib.  Komen Ketua Pemuda UMNO YB Khairy Jamaludin bahawa keputusan Pilihanraya Negri Sarawak 2011 adalah, "the biggest loss ever in Sarawak" merupakan suatu kenyataan yang patut diterima semua pihak.

Desakan pemimpin-pemimpin akar umbi pemuda PBB agar Yb Datuk Fadilah Yusof mempertahankan Presiden Parti taib adalah tidak berasas.  YB Datuk Fadilah Yusof tidak mahu mempertahankan taib kerana YB Datuk Fadilah Yusof berani kerana benar.

Pemimpin sebeginilah yang diperlukan kita.  Berani kerana benar.  Syabas pemimpin berwibawa Yang Berhormat Datuk Fadilah Yusof!

9 comments:

  1. Kenyataan Khairy salah, sebab tahun 1987 BN hanya menang 28 kerusi dari 48 kerusi yang dipertandingkan.

    ReplyDelete
  2. Gantikan YB Abg Jo ke kerusi Taib Mahmod dan gugurkan Adenan Satem, naikkan YB Fadilah maka masalah Sarawak akan selesai. Politik Sarawak memerlukan muka-muka baru untuk mengembalikan kepercayaan rakyat. Udah-udahlah 30 tahun ya...

    ReplyDelete
  3. UMNO ke Sarawak: Waiting for Godot?

    http://sarawakupdate.com/home/local-news/umno-ke-sarawak-waiting-for-godot/

    ReplyDelete
  4. YB DATUK FADILAH YUSOF - KUDA TUNGGAN UMNO UNTUK SARAWAK. INGAT SENANG NAK MERAMPAS KUASA? KAMU SUDAH BERSEDIA KAH? MARUAH BANGSA SARAWAK SUDAH DI JUAL MURAH, KAMU KAH AGEN NYA? PATUT JUGA BN SARAWAK MUNDUR DISEBABKAN ORANG SEPERTI AWAK - GERGAJI BERMATA DUA. PATUT JUGA PEHIN TAIB MASEH BELUM MAU MELETAK JAWATAN - RUPA NYA ADA UDANG DI SEBALIK BATU.

    ReplyDelete
  5. Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu @ UMNO..tak perlu masuk ke sarawak. Biarlah UMNO berada di semananjung. Sebagai ahli UMNO dah BN juga rakyat Malaysia mengapa persoalan saya mengapa. Biarlah sarawak ditadbir oleh rakyat dan parti tempatan sendiri. Apabila dahulu mereka ingin bergabung dengan Malaysia..itu adalah kehendak mereka sendiri.

    Apa yang penting Pimpinan UMNO sekarang berkerja keras untuk rakyat dan bukan kepentingan diri. Rakyat menilai prestasi pemimpin. Pandangan pemimpin pada masa ini tidak haruslah tertumpu kepada bagaimana nak mengekekalkan kuasa, atau mengelakan Sarawak atau lain-lain negeri jatuh ketangan pembangkang..Pandangan pemimpin haruslah tertumpu kepada bagaimana memajukan masyarakat dan negara...Nah..kuasa akan diberi oleh rakyat kepada pemimpin yang mempunyai iltizam dan wawasan seperti ini. Adakah antara pemimpin UMNO masa kini yang setanding dengan Tun Mahathir. UMNO lahir di Istana Johor..untuk Melayu...jadi..pertahankanlah Melayu dan itu dahulu..fikir-fikirkan lah

    ReplyDelete
  6. Sarawak is stable.pemimpin semua mendahulu rakyat.tidak sekali penting diri.maka sokonglah mereka yang AmAnAh BErsih dan cekap.(ABC)

    ReplyDelete
  7. sy remaja swak yg b'umur 19 thn..still belajar kat kolej persediaan..actually sngt sedih dgn dirty politics...in my opinion, ksilapan kita adalah salah memilih pemimpin..ciri2 pemimpin haruslah menepati ciri2 seorang khalifah, ni solat pun fail...alhamdulillah diberi peluang blajar kat semenanjung,so terbukak ckit mata ni dlm hal2 agama...only islam yg akan selesaikan masalah...bukan mana2 parti politik yg niatnya purely for self interest...tak kisahla siapa2 pun or dari apa2 parti pun, yg kita pilih harus beriman.........

    ReplyDelete
  8. "YB Fadhillah kuda tunggangan UMNO?"- agak-agak la bro nuduh orang gia..segal sik defend u pun CM kesayangan you ya jangan la nuduh orang gia..UMNO sik pelu masuk sarawak, tapi ktk org yang pandey nganok ajak ya cuba la baca sikit sejarah swak..bila cdak vote of no confidence time stephen kalong, sapa juak nolong?

    ReplyDelete
  9. UMNO NOT WANTED IN SARAWAK.
    SUPPORT BARU BIAN TO BE SARAWAK CM
    Hidup Dayak!

    ReplyDelete