Sunday, December 25, 2011

BN mempunyai mekanisme memilih calon pilihan raya


Borneo Post December 19, 2011, Monday
KUCHING: Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) mempunyai mekanisme tersendiri untuk memilih calon pada Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13 dan tidak akan terpengaruh dengan budaya melobi.
Ketua Pemuda PBB Datuk Fadillah Yusof berkata, pucuk pimpinan negeri dan persekutuan tahu menilai calon yang sesuai untuk bertanding.
“PBB khususnya dan BN amnya ada mekanisme, tak perlu melobi kerana pemimpin (Pengerusi BN Negeri Pehin Sri Abdul Taib Mahmud dan Pengerusi BN Persekutuan Datuk Seri Najib Tun Razak) tahu siapa yang benar-benar layak.
“Malah, mereka tahu calon mana yang memahami perjuangan dan ikhlas untuk memberi yang terbaik kepada rakyat bukan sahaja pada waktu tiba pilihan raya kerana mereka (calon) telah dinilai dari awal lagi,” katanya.
Beliau berkata demikian semasa ditemui pemberita ketika diminta mengulas mengenai perkara itu selepas perasmian penutupan Kursus Intensif Tilawah Al-Quran di sini, semalam.
Ketika ditanya mengenai kemungkinan ada beberapa pihak melobi untuk menjadi calon PRU kelak Fadillah berkata: “Itu perkara biasa yang berlaku bila tiba pilihan raya, ada yang nak melobi malah ada juga yang hendak menjatuhkan.”
Tambahnya, pelaksanaan calon boleh menang sudah lama dijalankan di Sarawak tetapi calon tersebut perlu memenuhi kriteria yang dikehendaki.
“Calon itu harus memahami perjuangan… membuat yang terbaik dan sanggup meletakkan rakyat di atas,” ujarnya.
Ditanya sama ada beliau merupakan salah seorang calon boleh menang, Fadillah berkata: “Mekanisma itu dah ada tetapi ketentuan itu saya letakkan kepada pucuk pimpinan parti negeri dan persekutuan.
“Kalau khidmat saya masih diperlukan saya memang bersedia memberi yang terbaik untuk masyarakat,” katanya.

3 comments:

  1. No ways for UMNO to establish in sarawak!!! If this dirty party did, it going down no matter wat it take!!! Even if i'm a sarawak native, i say NO to this rubbish party!!!

    ReplyDelete
  2. Go fly kite UMNOSARAWAK!!! Fuck off, ptuihhh

    ReplyDelete
  3. HAHAHAH PEGI MAMPOS UMNO!!!!!

    ReplyDelete