Friday, February 11, 2011

Syabas Datuk Shafie Abdullah !!!!!!!!!


Syabas Datuk Shafie Abdullah. Syabas kerana berjaya menjalankan tugas dengan baiknya sebagai Setiausaha Politik kepada Presiden UMNO Datuk Seri Najib Tun Razak.

Malah beliau memang terkenal dengan keupayaan menyelesaikan atau memulakan sesuatu rundingan.

Dahulu beliau dituduh mencampuri urusan Parlimen dan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL). 

Sedangkan tuduhan itu tidak berasas kerana beliau sekadar melaksanakan tugas demi 'bos'nya, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Sebuah blog milik seorang wakil rakyat DAP ada menyentuh perihal Shafie tetapi bukan artikel yang memburukkan beliau tetapi komen-komen dari pembaca!

Beliau adalah seorang Setiausaha Politik berpandangan yang prihatin dengan situasi politik Sarawak.

Pada tahun lepas Shafie sering melawat Sarawak untuk meninjau keperluan rakyat. Antara tempat yang pernah dikunjungi beliau ialah kawasan Parlimen Tanjung Manis dan Parlimen Lawas.

Beliau seorang yang prihatin dengan permasalahan rakyat Sarawak. Sebagai seorang yang berjiwa rakyat, beliau sangup turun padang menemui rakyat Sarawak walaupun hanya memegang jawatan Setiausaha Politik.

Dari hasil kunjungan atau lawatan ke Sarawak selama ini, Shafie berjaya meyakinkan Najib untuk mengadakan pertemuan dengan Ahli-ahli Dewan Undangan Negeri bagi tujuan untuk mengesahkan sendiri fakta-fakta yang dikumpul oleh beliau (Shafie) ketika membuat lawatan-lawatan tidak rasmi ke kawasan-kawasan di Sarawak.

Keprihatinan Shafie terhadap Sarawak amatlah dihargai kerana beliau menunjukkan kesediaan untuk membantu Barisan Nasional Sarawak untuk mengekalkan kerajaan Barisan Nasional di negeri tercinta ini.

Semenanjung dan Sabah sudah menikmati kemakmuran ekonomi di bawah pemerintahan BN, dimana Umno adalah tulang belakang kerajaan negeri, mengapa pula warga Sarawak dinafikan hak untuk menerima pembangunan yang sama?

3 comments:

  1. Wangsa Maju pun tak terjaga....

    ReplyDelete
    Replies
    1. sapa cakap wangsa maju tak terjaga???ko duduk wangsa maju ke?...ada bukti bawak lah tunjuk...

      Delete
  2. WHOSE FUCKING BLOG IS THIS ...

    MANA ADA UMNO SARAWAK? ... NI BLOG PEMBANGKANG.

    THE OWNER OF THIS FUCKING BLOG IS RIDICULOUSLY STOOPID!

    ReplyDelete