Monday, September 27, 2010

TAHNIAH YB TIMBALAN MENTERI FADILAH YUSUF!!!!!!!!!!!!!!!!

KITA AMAT JELEK DENGAN PEMIMPIN-PEMIMPIN BARISAN NASIONAL YANG BERDUYUN-DUYUN KE LAPANGAN TERBANG UNTUK MENYAMBUT KETIBAAN KETUA MENTERI SARAWAK PADA HARI SABTU LEPAS (25/09/2010).

DAN KEMUDIANNYA MEREKA MENYATAKAN SOKONGAN TIDAK BERBELAH BAHAGI KEPADA PRESIDENT PBB.

SIKAP MENGAMPU INI AMAK MENJELEKKAN. RAKYAT SARAWAK SUDAH JELEK!!!

SIKAP PROFESIONALISM, KOMITMEN YANG TINGGI  DAN TIDAK MEMBODEK KETUA YANG DITUNJUKKAN OLEH TIMBALAN MENTERI SAINS, TEKNOLOGI DAN INNOVASI FADILAH YUSUF SEPATUTNYA MENJADI CONTOH KEPADA SEMUA PEMIMPIN-PEMIMPIN BN SARAWAK!!!



TUGASNYA SEBAGAI TIMBALAN MENTERI UNTUK MENGHADIRI SATU MAJLIS DI JOHOR  LEBIH PENTING DARIPADA MEMBODEK KETUA MENTERI YANG SEPATUTNYA TELAH LAMA MENGOSONGKAN KERUSINYA UNTUK ORANG LAIN!!!

TAHNIAH YB TIMBALAN MENTERI FADILAH YUSUF!!!!!!!!!!!!!!!! YANG BERHORMAT LAYAK DIHORMATI DAN DIGELAR SEBAGAI PEMIMPIN RAKYAT!!!!!!!!!!

4 comments:

  1. Adakah tok bermaksud Datuk Fadillah adalah UMNO bukan PBB?

    Atau kenak nak mecah belah org Swk?

    ReplyDelete
  2. bang, cuba u gune akal untuk berpikiaq. pernahkah fadilah mempertahankan pbb secara terbuka bile timbul kisah-kisah umno nak masuk sarawak? kalau ade, bagi tau bile. pemimpin-pemimpin pbb yang lain, termasuk taib sendiri, berhujah membela pbb. tapi ape yang fadilah buat? dia senyap jer. buat bodo. die to ketua pemuda pbb. die yang seharusnya di antara yang paling awal mempertahankan pbb. tapi ape yang die buet? die tak buet ape. la nie nak tanye abang balik, fadilah nie penyokong umno ataupun pbb? dan sape yang nak belahkan orang sarawak - pbb ke umno (fadilah)?

    ReplyDelete
  3. Saya dah lama dengan PBB tok semenjak Pemuda hinggalah dah beranak pinak. Bukan hanya jadi ahli biasa malah pernah pegang jawatan-jawatan penting. Memang benar mentaliti rata-rata orang PBB kebanyakkannya pak kaduk dan pak angguk dan pandei mengampu. Apakan tidak, mun di peringkat cawangan, YB yang siok diampu mesti diampu mun mau jadi Penghulu, Pemanca, Temenggong, Kaunselar, ketua tu dan ketua ya..Mun orang yang sik pandei ngampu YB walau gini pandei pun orang ya sik ada chance nak nait..Apalagi mun ada ahli yang berani negor YB alamat dijadikan musuh dalam selimutlah orang ya dan next round berusalah YB nukar orang ya. Hakikatnya, dah ada jawatan pun masih jua kais pagi makan pagi, kais petang makan petang. Berbezalah dikit mun bandin dengan YB..sebab sidak YB tuk mun pandei ngampu orang diatas, periok nasi sidak nya tetap selamat!

    Mun diperingkat atas, sama jua ceritanya dengan sida YB dan menteri PBB. Mesti pandei ngampu yang di atas. Mun si pandei susah nak nait pangkat. Mun berani negor sikit alamat jadi sama dengan ADUN Saribas, kena disiplin! Kesian kamek nangga YB ya. Hanya kerana nya berani cerita yang benar sebagai wakil rakyat..dah gulung tikar. Yalah endang besar kuasa bos-bos PBB tok si boleh ditegor langsung..Yang pandei ngampu boss memang cepat nait. Nok sik pandei bertutur macam rubber stamp pun boleh nait cepat!

    Susah nak dinafikan rata-rata orang PBB tok endang dah lama berguru dengan Mahaguru! Mun Mahaguru acah-acah ngata dah sik larat kerana berumur sidak nya sebulat suara mati-matian madah sik!!! Mun orang lain mengata-ngata Mahaguru apalagi nok juru-juru pengampu tuk endang macam pendekar hulubalang mempertahankan Mahaguru. Sik hairanlah mun Mahaguru naik bulu kerana rata-rata orang PBB endang sebulu. Mahaguru kahwin baru (sik salah) orang-orang PBB nganggap ya "Wedding of the Year! Reception pun di Dewan Undangan Negeri. Banyak orang-orang kenamaan datang. Sik kiralah sidak orang-orang PBB lengkap dengan Tuxedo! Yalah dikatakan leadership by example. Lepas tuk kelak kita akan lihat Menteri PBB nok ni pulak yang akan adakan reception di DUN. Maklumlah udah ada precedent. Untong jua orang lubnan ya nok baru sampei di Sarawak emarek dah boleh dimahkotakan di kerusi yang terhormat di DUN negeri Sarawak merdeka! Mun kita masih ingat Pak Lah dulu masa kahwin dengan Jeanne walaupun nya PM sik jua kedak tuk. Mungkin sik mau membazir wang rakyat..Umur sidak duak pun sik jua jauh beza gilak! Tapi lain lah di Sarawak kamek sik iboh cerita, orang-orang PBB sendiri lebih tahu sebab daknya sebulu..Macamnielah orang-orang PBB nak terus memimpin negeri Sarawak mun kualitinya macam tuk?

    ReplyDelete