Friday, October 22, 2010

Kami mahu Dr. Brian didakwa atas tuduhan 'menghasut'

Kami menggesa Kementerian Dalam Negeri untuk mengambil tindakkan keatas Dr. John Brian Anthony yang dengan jelas cuba menghasut rakyat Sarawak untuk 'keluar' dari Malaysia dalam laman blog beliau.

Inilah buktinya:














2 comments:

  1. Biasanya, (bukan semua) orang bergelar PHD lebih sesuai berada di klinik, hospital ataupun di kolej dan Uni. After all itulah tujuan asal mereka untuk mengejar panggilan 'tuan doktor' kan? Ada juga pemimpin yang bergelar PHD diberi laluan atau mengambil laluan mudah dengan memotong Q dan terus dinobatkan sebagai YB dan dalam sekelip mata boleh jadi Menteri walaupun pada hakikatnya mempunyai pengalaman yang sangat tipis dalam perjuangan politik! Biasanya (bukan semua)PHD mengambil masa yang agak lama untuk menuntut ilmu sehingga tak berkesempatan melibatkan diri di peringkat permulaan contohnya di peringkat akar umbi sebagai pemuda di mana-mana parti politik. Oleh itu biasanya, (bukan semua) mereka akan bersifat kalau bukan "apple polishing", IDEALISTIK!

    Sebab itu apabila seorang PHD itu bersifat idealistik maka sangat sukar untuk menerima realistik!(reality). Namun saya yakin tidak ramai orang yang bergelar PHD sebaliknya silent majority adalah orang yang biasa-biasa dan tak semestinya mudah dihasut oleh idea-idea bombastic atau pro- perpecahan, pro-perbalahan, pro-pertikaian, pro-rusuhan, pro-permusuhan dan pro...Independence! and not all dayaks are pro-dayakism (racism)! Ideally, yang bergelar PHD tu harus gunakan kepakaran mereka untuk memajukan Malaysia ke tahap yang lebih progresif, gemilang dan terbilang di pesada dunia dengan membangkitkan semangat pro-transformasi dan bukan hero of independence!

    Tak ada perlunya pihak KDN mengambil tindakan terhadap orang yang bergelar PHD. Biarkanlah mereka dengan ideology mereka yang idealistik kerana ramai lagi rakyat Malaysia yang realistik!

    ReplyDelete
  2. Malang sekali ada juga orang Sarawak yang tak pernah menghargai kemerdekaan hari ini.Menyalahguna pemikiran bertopengkan kebijakan adalah sindrom dan masalah negara masa kini...mereka lupa mereka datang dari mana....kita tunggu kemana saudara Baru itu nak bawa Sarawak.

    ReplyDelete